lördag 11 augusti 2012

Dag 7- vad för inställningar jag fotar med och vad jag föredrar att fota.

När jag fotar, fotar jag för det mesta med manuellt. Vilket jag nyligen började göra. Det var min kompis som lärde mig hur man skulle göra och resultaten på bilderna blir så mycket bättre. Först i början tyckte jag bara att det var klurigt och jobbigt. Men det handlar bara om allt släppa taget och börja lära sig själv. Gå in på massa foto bloggar och läs. För er som inte vet vad manuellt är, det är när man fixar sina inställningar själv. Typ ljuset och sånt. Så det fotar jag med.

Jag föredrar inte något speciellt att fota. Men jag gillar att fota porträtt speciellt när det är lite tunt moln på himlen för då är det alltid så fint ljus som faller på personen. Jag gillar verkligen ögonen. Annars gillar jag att vara ute i naturen och fota. Det finns så mycket.:)

Kram Nicole

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar