söndag 24 juni 2012

SLUTA KLAGA.

Läste nyss min systers blogg att alla klagar över vädret och hon skrev då sluta klaga lev istället eller ja något i den stilen. Och jag kan inte hålla med så mycket mer. Jag menar ja vädret är skit dåligt för Juni månad och man blir deprimerad.. Men snälla vad finns det att göra? Det räcker att man säger det en gång.. Det blir inte bättre för att man klagar. Man får liksom gilla läget, det är väl det man brukar säga? Men om jag ska vara helt ärlig, jag brukar också vara en sån som alltid klagar över väder och tänker faktiskt inte på det men när man hör andra bara babblar om hur dåligt väder det är blir man bara irriterad. Skaffa er ett liv istället bara för att sitta och klaga. Det kan jag tänka till mig själv ibland, SLUTA KLAGA. Det är något vi människor gör jämt. Klagar hela tiden, på allt. Det är alltid något som är fel. Vi blir liksom aldrig nöjda. Du som sitter vid datan just nu kanske ner kurrad i din säng eller sitter i din sköna soffa, ni ska vara jävligt nöjda att ni iallafall har ett tak att skydda er under när vädret är som värst. Det finns folk som ligger ute på vinter kanske under någon parkbänk och tänker ja jag har iallafall något över huvudet. Sluta klaga över vädret och sluta klaga på allt. Var glad för det ni har ! Kom ihåg det. Jag ska också komma ihåg det. Vi får påminna varandra:) Jaa, drog bara upp det för det gav mig en tanke.

Kram Nicole

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar