måndag 12 november 2012

Upp med självförtroendet!

Jag förstår inte. Jag förstår inte mig på tonåringar fast jag själv är en. Jag bara förstår inte. Jag tycker så synd om tjejerna som lägger ut massa texter hur deppiga dem är för dem saknar deras kille. Eller att dem gråter för att ingen vill ha dem. Dem har ingen som vill hålla armarna runt en. Jag är ful, ingen vill ha mig. Men vad är det som är fel egentligen? Har jag fult hår, är jag tjock, ska jag banta. Varför vill ingen ha mig?

Jag tycker riktigt synd om dessa människor. Jag menar helt allvarligt, ni är bara tonåringar ni behöver ingen kille som håller om er, ni behöver ingen som skryter om hur stora bröst du har, ni behöver inte vara ett pris som ska visas upp. Jag mådde bara så himla dåligt när jag ser alla dessa deprimerande texter om hur mycket dem saknar någon och hur mycket dem hatar att se den man älskar med någon annan. Kära lilla söta du, ni hade ju ändå inte varit ihop enda till ni dog.

Jag menar utforska livet. Det finns så himla mycket att göra. Slösa inte er tid på att vara deppig över en kille som säkert inte vad djupligt förälskad i dig. Nej! Slut på trams. Jovisst kan man tycka om någon och bli ihop. Men deppa inte över det när det tar slut. Det är bara onödig tid du slösar. Och ni som tror att ni inte duger sluta med det! Jag vill att ni snälla sluta säga hemska saker om er själva. Vet ni vad ni egentligen säger till er själva? Bara för att ingen kille är intresserad betyder det inte att det är något fel på dig. Du är du, vare sig du vill eller inte. Du är fin, vacker, perfekt på DITT sätt. Ett tips är att stå framför spegeln och dag för dag säger du vad som är snyggast i ditt ansikte. Tillslut så får du ett mycket bra resultat.
Så, nu snälla alla kära tjejer där ute ta hand om er och lev ert liv. Deppa inte för mycket och tänk inte så mycket på hur du ser ut hela tiden. Puuuuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar