tisdag 18 september 2012

Dans gymnasium?


Igår sms Emma mig om lunds dans-musikal gymnasium. Det verkar ap roligt. Jag vet att det är ganska tidigt att titta men tiden går snabbt. Men det verkar riktigt roligt. Att få dansa nästan varje dag. Jag gick in på deras hemsida och jag längtar så mycket. Att få byta skola och allt. Just nu dansar jag 6 klasser. 3 på Onsdagar, 1 på Torsdagar, 1 på Fredagar och 1 på Söndagar. Det tar ju mycket tid från annat. Men man träffar ju sina kompisar på dansen. Sen på hinner man alltid plugga efter. Men inte på Onsdagar för då har vi nästan 3 timmars dans i rad. Men det är riktigt roligt. Man känner sig som hemma när man är på dansstudion. Sen träffar man alla kompisar och allt. Det är det som är så roligt med mina kompisar att vi har samma intresse. Jag har tänkt lite på det om inte vi skulle ha dans som samma intresse. Jag menar hade vi varit lika bra kompisar ändå? Men det är kul för då längtar man till den stora showen tillsammans. Och man får dansa tillsammans med dem som man gillar mycket. Sen är det så bra med dans också att man träffar så många nya människor. Till exempel fick vi tjejer två par jätte bra kompisar. Andra terminen börja vi lära känna varandra. Nu är vi jääätte bra kompisar och brukar träffa varandra på fritiden och sånt. Så det är ju jätte kul. Nu vill jag bara börja på gymnasium. Dansa och träffa massa nya människor. Det kommer blir awesome. Men först har jag 2 år kvar.. Vi får hoppas att det går fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar