onsdag 9 maj 2012

Den gröna cirkeln.


Idag var jag på biblioteket med klassen och där skulle vi låna vars en bok. Jag hade tre stycken att välja mellan och denna ovan var en av dom. Jag har inte börjat läsa den men den handlar om fyra ungdomar som försvinner och ingen vet var dom är och inte dom själva heller. Det är en man som har skrivet boken och har med hjälp av filmer som har hittats gjort denna bok. Så när man läser boken får man leva sig in i dessa fyra ungdomarnas liv. Den är verklighetsbaserad och verkar grymt bra. Jag prata med en på biblioteket som jobbade där och hon börja nästan rysa så bra den var. Nej men hon sa att den var riktigt bra och att författaren ska ge ut den andra boken som då är fortsättningen. Så nu ska jag bara läsa ut min bok som jag håller på att läsa så jag kan börja på denna. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar